V načrtih je izdelan tudi natančen idejni koncept električnega aviona brez propelerja, 50 kg težkega plovila s štirimi krili, ki leti skoraj neslišno s hitrostjo do 150 km/h. Plovilo za eno osebo ima razpon kril 4 m, plovilo za dva pa 5 m. Vzleta in pristaja navpično v nekaj sekundah. Na določeni višini preide v jadralni režim. Poganjajo ga posebni elektrostatski elektromotorji z močjo 20 kW (pri vzletu), za jadranje s hitrostjo 120 km/h pa potrebuje manj kot 10 kW moči. Električno energijo dobiva iz keramične mikroturbine, ki porabi kak liter goriva na 100 km letenja. Ker lahko leti s katerokoli hitrostjo (vključno z lebdenjem na mestu), ima izjemne manevrske sposobnosti, kar ga šele naredi splošno uporabnega. Pri snovanju aviona na električni pogon si je Andrej največ pomagal z opazovanjem letalnih sposobnosti kačjega pastirja. »Kačji pastir lahko vzleta navpično, lahko lebdi ali leti vzvratno, vse to pa je mogoče doseči tudi pri elektroavionu.«

Že kmalu pa bomo leteli tudi z letečim krožnikom. To bo elipsoidna kapsula s premerom 2,5 m in z višino dober meter – zgoraj prozoren pokrov, spodaj pogonski sistem. Poganjali jo bodo ionski motorji na zunanjem robu (brez kakršnihkoli gibljivih delov) in bo letela s hitrostjo do 200 km/h. Vsi principi delovanja so v osnovi že znani, sama realizacija pa bo seveda morala počakati na uveljavitev nekaterih novih tehnologij, vključno kvantni nanočipi za pogon ionskih motorjev. Poskrbljeno bo za ultrazvočno izogibanje oviram in drugim vozilom (kot pri netopirjih), vsaka kapsula pa bo imela tudi sistem GPS, ki jo bo pripeljal točno na zaželeno mesto, tako da bo potnik v vozilu lahko celo spal …

Prednost teh novih načinov prevoza bo predvsem v tem, da nam bodo vozila prihodnosti zagotavljala izjemno mobilnost, ne da bi zato morali s cestami uničevati pokrajino. In s tem bomo bolj vzljubili prav življenje na Zemlji … Kako bi sicer Zemljo opeval prav A. de Saint-Exupéry, ki je bil pionirski letalec? Naše letalstvo je šele na začetku razvoja, možne so velike paradigmatske spremembe. Sedanja letala so pretežka, prehrupna, porabijo preveč energije. Rešitev s propelerjem (ali turbomotorji) je zastarela, s sodobnim znanjem se jo že da krepko preseči.

 

(Zapisal Gorazd Suhadolnik, 2000)